تلفن VoIP چیست؟

تعریف تلفن VoIP

 

تلفن VoIP به هر تلفنی گفته می شود که به جای تلفن ثابت سنتی از اتصال اینترنتی برای برقراری و دریافت تماس استفاده می کند. به جای یک تلفن سنتی “سیم سخت” که از سیم های مسی متصل مستقیم برای ارائه خدمات تلفن استفاده می کند، یک تلفن VoIP به شما تحرک، قابلیت همکاری و اتصال بیشتری می دهد.

بهترین بخش در تلفن VoIP این است که به یک مکان و میز خاصی محدود نمی شود. می‌توانید از یک برنامه برای برقراری تماس از هر رایانه رومیزی یا دستگاه تلفن همراه استفاده کنید.

VoIP در مقابل سیستم های تلفن سنتی

بزرگترین تفاوت بین تلفن VoIP و تلفن ثابت سنتی این است که ارائه دهنده تلفن محلی تلفن ثابت را در یک مکان فیزیکی نصب می کند.
از طرف دیگر، یک تلفن VoIP از طریق شبکه و اینترنت تماس می گیرد و دریافت می کند و محدود به مکان یا ارائه دهنده خاصی نیست.
به این ترتیب می توانید از هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید از آن شماره تلفن استفاده کنید.
 
به همین دلیل، دو تفاوت بزرگ در عملکرد بین تلفن های VoIP و تلفن های سنتی وجود دارد. اولین مورد این است که یک تلفن VoIP در هر مکانی کار می کند. تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، می‌توانید بدون اتصال به یک مکان تماس بگیرید و دریافت کنید.
و دومین تفاوت این است که برای برقراری تماس به تلفن فیزیکی نیاز ندارید. می توانید با استفاده از یک برنامه در رایانه یا تلفن همراه خود تماس برقرار کنید.

در اینجا مقایسه دقیقی بین تلفن های VoIP و تلفن ثابت وجود دارد.

تلفن VoIP چگونه کار می کند؟

تلفن VoIP با استفاده از سیگنال های دیجیتال برای احراز هویت و برقراری تماس های تلفنی کار می کند. تلفن های VoIP خود را با یک ارائه دهنده خدمات VoIP مرتبط می کنند. فرآیند شامل مراحل زیر است:

  • یک تلفن VoIP خود را در یک ارائه دهنده خدمات تلفن VoIP “ثبت می کند”.
  • ارائه دهنده VoIP تماس های ورودی و خروجی را تنظیم و مدیریت می کند.
  • هنگامی که تماسی از یک تلفن VoIP برقرار می شود، ارائه دهنده تماس را از طریق شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده (PSTN) تنظیم می کند.
  • هنگامی که کاربر با تلفن VoIP صحبت می کند، گوشی صدا را به بسته های داده تبدیل و فشرده می کند و آنها را فوراً برای ارائه دهنده VoIP ارسال می کند.
  • بسته به ارائه دهنده تلفن طرف مقابل، ارائه دهنده بسته های داده را رله می کند یا صداها را دوباره به صدای آنالوگ تبدیل می کند.
همه این مراحل برای برقراری تماس کمتر از چند ثانیه طول می کشد، اما مکالمه در زمان واقعی و بدون تأخیر پس از اتصال انجام می شود.
 

بنابراین، چرا تلفن های VoIP؟

از لحاظ تاریخی، شرکت تلفن محلی مجبور بود هر شماره تلفن را به یک گوشی تلفن متصل کند. یک تکنسین باید یک خط فیزیکی را از ترمینال محله به ساختمان شما راه اندازی می کرد و رابط شبکه تلفن را سیم کشی می کرد.
در دهه 90، کسب‌وکارها می‌خواستند ویژگی‌های تلفن را خودشان مدیریت کنند، به‌ویژه با ظهور مراکز تماس به‌عنوان یک عملکرد تجاری. بنابراین آنها تلفن ها را در دفتر با استفاده از تجهیزات تخصصی موسوم به (PBX) مدیریت کردند. یکی از محدودیت‌های PBX این بود که اپراتورها همچنان نیاز به خرید خطوط و شماره‌ها از شرکت تلفن داشتند.
کمتر از یک دهه بعد، سیستم تلفن امروزی شروع به شکل‌گیری کرد.
ارائه دهندگان ارتباطی به استاندارد صنعتی برای سیستم های تلفن تجاری تبدیل شدند. به جای خرید تجهیزات تلفن گران قیمت با تلفن های اختصاصی، این صنعت برای ارائه خدمات تلفن قابل اعتماد با استفاده از تجهیزات قابل همکاری برای اتصال به PSTN تکامل یافت.
 

ویژگی‌های تلفن VoIP امروزی نسبت به سیستم‌های PBX قدیمی، ویژگی‌های بیشتر و قابلیت اطمینان بالاتری را ارائه می‌دهند.

از آنجایی که تلفن‌های VoIP با تماس‌های تلفنی از اینترنت یا فضای ابری کار می‌کنند، این فناوری از کابل‌کشی شبکه رایانه‌ای یا Wi-Fi موجود برای دسترسی به شبکه‌های تلفنی استفاده می‌کند.

اکنون، با تکنولوژی مدرن، تلفن های VoIP با تبدیل سیگنال های صوتی آنالوگ به سیگنال های دیجیتال از طریق اتصال اینترنت کار می کنند. راه ساده برای گفتن؟ VoIP به جای تلفن ثابت سنتی از اینترنت برای برقراری و دریافت تماس استفاده می کند.

تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی و یک ارائه دهنده VoIP تجاری برای برقراری و اتصال تماس ها است.

فناوری VoIP از کابل کشی شبکه کامپیوتری موجود یا Wi-Fi برای دسترسی به شبکه های تلفن استفاده می کند.

برای استفاده از خدمات تلفن تجاری VoIP شما به سیم یا جعبه دیگری نیاز نیست! اکنون می‌توانید از هر جایی که اینترنت دارید تماس بگیرید – حتی از یک برنامه در رایانه – و شماره تلفن شما می‌تواند مانند قبل باقی بماند، بنابراین نیازی به تغییر آن نخواهید داشت.

بنابراین هر دستگاه تلفنی که شرکت شما انتخاب کند، می توانید آن را به سادگی و به راحتی به سیستم تلفن VoIP متصل کنید. فقط تلفن ها را وصل کنید و از تیم فنی خود بخواهید که سیستم را به بهترین وجه مطابق با نیازهای خاص شما پیکربندی کند.

بسیاری از شرکت‌های متوسط و بزرگ در حال حاضر سرمایه‌گذاری قابل توجهی در سیستم‌های PBX داشته‌اند و تمایلی به حذف سیستم‌هایی ندارند که سال‌ها برای تغییر کامل به خدمات تلفن مبتنی بر نرم‌افزار خوب کار کرده‌اند. خبر خوب این است که بسیاری از ارائه دهندگان خدمات تلفن ابری قابلیتی به نام SIP trunks دارند که به شما امکان می دهد سیستم PBX خود را به شبکه VoIP متصل کنید.

گاهی اوقات، کسب و کارها ترجیح می دهند به جای تغییر کامل به سیستم تلفن VoIP، یک PBX موجود را به یک سیستم مبتنی بر ابر مجهز کنند. این نوع مهاجرت برای اتصال تماس‌های تلفنی از طریق شبکه‌های IP به پروتکل اینترنت Session، معروف به SIP trunking، متکی است.

 

مزایای سیستم تلفن VoIP

سیستم‌های تلفن VoIP مزایای زیادی دارند، اما محبوب‌ترین دلیل محبوبیت آن‌ها این است که می‌توانید از هر اتصال اینترنتی پرسرعت تماس تلفنی برقرار کرده و دریافت کنید. دیگر برای کار کردن به مکان وابسته نیست. اکنون شماره تلفن های مجازی برای محافظت از حریم خصوصی خود دارید. از برنامه تلفن برای دریافت تماس از رایانه رومیزی یا هر دستگاه سازگار با تلفن همراه با برنامه تلفن همراه ما استفاده می شود.

کسب‌وکارها VoIP را دوست دارند زیرا مقیاس‌پذیری آن (در مقایسه با خطوط ثابت سنتی) و اضافه کردن شماره تلفن با رشد تیم شما آسان‌تر است. چرا؟ زیرا برای نصب خطوط تلفن فیزیکی نیازی به تکنسین ندارید. VoIP نصب آسانی دارد – فقط به یک اتصال پهنای باند موجود و ارائه دهنده VoIP نیاز دارید.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.سایر ویژگی‌های محبوب VoIP برای تجارت شامل یکپارچه‌سازی با برنامه‌های نرم‌افزاری موجود، مانند ادغام تیم‌های مایکروسافت است. ویژگی های پیشرفته پست صوتی مانند پست صوتی تصویری و رونوشت پست صوتی نیز به ایمیل شما ارسال می شود.

بسیاری از کسب و کارها رویکرد هزینه از دست رفته برای نگهداری را دوست دارند. از آنجایی که داده ها توسط ارائه دهنده VoIP شما میزبانی و مدیریت می شود، نه تنها به PBX یا سرور خود نیاز ندارید، بلکه به روز رسانی خودکار نرم افزار را دریافت خواهید کرد، بنابراین نیازی به نظارت بر سیستم تلفن شما نیست.

تلفن های VoIP کیفیت صدایی با کیفیت بالا (دو برابر تلفن های ثابت سنتی) ارائه می دهند. و سیستم تلفن VoIP شما را می توان برای Power over Ethernet (PoE) راه اندازی کرد. این ویژگی به این معنی است که آنها به جای آداپتور برق سنتی، از کابل شبکه اترنت خود برق می گیرند. این منجر به دوشاخه های کمتری می شود که می توانند از دوشاخه های برق در اطراف دفتر خارج شوند.

تجهیزات تلفن VoIP

دو نوع اصلی تلفن های VoIP وجود دارد: تلفن های سیمی و تلفن های نرم افزاری. شما ممکن است تنها به یک نوع نیاز داشته باشید تا با نیازهای خود مطابقت داشته باشد، یا زمانی که چند نوع مختلف را ترکیب می کنید، کسب و کار شما بهترین عملکرد را دارد.

تلفن های سخت افزاری VoIP تلفن های فیزیکی هستند که می توانید آنها را ببینید، لمس کنید و احساس کنید. از سوی دیگر، تلفن‌های نرم‌افزاری اساساً برنامه‌هایی هستند که در رایانه یا دستگاه تلفن همراه برای پذیرش و برقراری تماس استفاده می‌کنید.

اگر 1VOIP.ir را برای سیستم تلفن ابری خود انتخاب کنید، یک تلفن نرم افزاری در بسته خود دریافت خواهید کرد. 1VOIP.ir همچنین انواع تلفن‌ها و تجهیزات VoIP دارای گواهی را ارائه می‌دهد که برای نیازهای شما تضمین شده است.

به یاد داشته باشید که مدل‌های بی‌شماری دیگر در دسترس هستند (برخی با ویژگی‌های پیشرفته‌تر یا خطوط اضافی).

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *